12 Aralık 2009 Cumartesi

Julie & Julia

Julie Powell adlı kadının gerçek hayatını kaleme aldığı romanından uyarlanmış. Filmde Meryl Streep adeta şiir gibi oynuyor, nedense izlerken en çok düşündüğüm bu oldu. Belki (Julia Child adlı yemek kitabı yazarı kadın) rolünde hayatını tamamen boş geçirebilecekken (kıyafet alıp-diktirip süslenip arkadaşlarıyla dedikodu yapıp, resmi davetlerde kocasının gölgesinde süs misali durmak şeklinde olacakken, zaten 1940'larda ve 40 yaşında evlendiğinden bir çocuk doğurup büyütme durumu da pek söz konusu değil) yemek yapmayı öğrenme inadı, yabancılara karşı soğuk Fransızların içinde bir Amerikalı olarak kendini kabul ettirmesi, başarılı yemekleri ve sonunda şimdiye kadar 46 kez basılmış yemek kitabıyla başarılı insan profilinde olması da etkili olmuştur. Ayrıca rolde sürekli konuşan bir kadın olmasına rağmen insanı bunaltmıyor, hatta kocasını bile....

Ben beğendim, keyifle izlenip insanda bir şeyler yapmalıyım duygusu uyandıran mutluluk veren bir film, hatta bir ara Mozart ve Balina kadar sevdim diye de düşündüm ama bunun sonunu fazla sevmediğimden belki biraz eksik geldiğinden iyilerin ortalarında kaldı :)

Not: Bir de Julia'nın kardeşinin düğün kıyafetini çok sevdim, ama foto bulamadım :(

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bu filmi o kadar sevmiştim ki..düşünün ertesi günü saçımı amy adams'ın filmdeki modeli gibi kesdirdim :) yemek kursuna gittiğim için kendimi tebrik ettim.twitter'da bu filmi önerdim.facebook'da beğendim vs vs. :)
google hesabım yok almakda istemedim.ben ezgi kesgin teşekkür ederim.sayfanın takipçisiyim artık iyi geceler :)

EzgiDi dedi ki...

Teşekkür ederim, yeni yorumlarını beklerim Ezgi :)