12 Eylül 2009 Cumartesi

Tiramisu

Sonunda gerçek tiramisuya bir adım yaklaştım :) Mascarponemiz yoktu, labneyle idare etmek zorunda kaldım ama italyanca adı savoiardi, ingilizcesi ladyfingers olan bisküvi sayesinde hazır kekten kurtularak tiramisumu yaptım. Bu bisküvilerden esinlenilerek pastanelerde ve bazı fırınlarda kedidili bisküvisi satılıyor ama kedidili daha kekimsi bu hazır satılanlarsa üstü şekerli kıtır bisküvi şeklinde oluyor.

Kreması için;
  • 1/2 lt süt
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 kutu labne peyniri
Bisküvileri ıslatmak için;
  • 1 bardak (250ml ve üstü) sıcak su
  • 1 çorba kaşığı süt
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1,5 çorba kaşığı nescafe tozu
Süslemek için kakao tozu
Önce süt, şeker ve un bir tencereye konarak kısık ateşte kaynayıncaya kadar pişirilir, kaynayınca labne eklenerek biraz daha pişirilir. Kremamız hazırdır.
Sonra 20cm'lik kare borcama önce kremanın 3te 1i sonra bisküviler konur ve bisküviler üstüne sıvı karışımın yarısı dökülerek ıslatılır. Aynı şekilde bir kat krema, bir kat bisküvi konup ıslatılır. En üst kata da kalan krema dökülür ve üstü kakao ile süslenir. Buzdolabında soğutuluduktan sonra yemek için hazırdır.

Bu şekilde yapılan tiramisu 3 gün tazeliğini koruyor, 4. güne eski tadı kalmadı. Bir de yumurtalı tarifler var sanırım onlar daha az dayanır.

Not: yukarıdaki fotoğrafı tıklayıp büyütürseniz kekin en ince ayrıntısına kadar görebilirsiniz ;) 

6 yorum:

ömürden dedi ki...

ben hazır kekle ve yumurtalı yapıyorum. 3 gün bekletme bence, 5-6 saat sonra yemek en makbulü.

evet ev hanımı muhabbet yapıyorum şu an :P

eren dedi ki...

ezgi dün bizimkiler de aynı muhabbeti yapmışlardı. bilmemne bulamadık labne koyduk o yüzden güzel olmadı demişlerdi. dün bu ladyfingers'tan bizim mutfakta da gördüm. ama isminin ladyfingers olduğunu bu notu okuyana kadar bilmiyordum. ufkumu aydınlatmaya devam ediyorsun ezgi.

keep on rising :)

nilgün dedi ki...

ezgiciğim labne ve kek ile yapıyorum ama benin tiramisumda güzel olur...

birsen dedi ki...

..istersen sana basit bir tiramisu tarifi vereyim.4 tane tane yumarta beyazlarini ayri cirpacan bembeyaz olana kadar.sarilarinin icerisine 150 gr tozseker ve bir kasik bal koyup onlarida iyice mikserle cirpacan.sonra bulabilirsen 500 gr mascarpone peynirine bunlari ilave edecen.bisküvileri kahveye batirip bir kaba dizecen ¨üzerine bu karisimin yarisini dökecen sonra bir kat daha bisküvi ve kalan karisimi ilave edecen.en üzerinede kakao serpistirecen:))cok basit ama cok lezzetli oluyor ama malzemeleri turkiyede bulmakta cok zor :(Ben istanbulda yapmak istedim ama istedigim gibi olmadi yinede bu tarifi sakla cok basit ama cok güzel oluyor.dilekte buraya geldiginde yapmistim yedigim en güzel tiramisu demisti oda tadini unutamiyor;)siz gelin ben size zevkle seve seve yaparim yine güzelim.sevgiler.....

EzgiDi dedi ki...

5-6 saat sonra bitmedi bizimki de ondan dedim ömürden :)

halacım ben hazır kek sevmiyorum aynı tarifi bisküviyle yap bak tadına doyum olmuyor :)

birsen abla labneyle senin tarifi yapılsa nasıl olur denemek lazım aslında az miktarda

birsen dedi ki...

yok sakin deneme canim ben turkiyede denedim hic iyi olmamisti ziyan etme malzemeye hemde emegine...