5 Mayıs 2010 Çarşamba

Bakhalar

2 Mayıs'ta Muhsin Ertuğrul sahnesinde izlediğim oyunu hasta olmamdan dolayı ancak yazabiliyorum. Bakhalar şimdiye kadar izlediğim tiyatrolardan tamamen farklıydı oyun vardı ama konuşma oldukça azdı ve genelde tekrarlanıyordu. Oyun müzik eşliğinde ve görsel olarak anlatıyor derdini. Euripides'in yazdığı oyunun konusu ise şöyle verilmiş

"Coşku tanrısı Dionisos, Anadolu ile Orta Doğu'da ün kazandıktan sonra doğduğu yere gelir; kendi âyinlerini benimsetmek ister. Kral Pentheus ona karşı çıkar. Oysa bu noktada fırsat doğduğunu düşünen biri vardır: Teresias. Nitekim kralı iknaya çalışır: Dionisos tanrı olmasa bile öyle tanıtılıp çıkar uğruna kullanılabilir. Ama kral direnir; bunun üzerine, Dionisos'un etkisine giren kadınlar (Bakhalar) tarafından saf dışı bırakılır... Yönetmenin günümüzle bağlantılı yorumunda çıkar uğruna inanç sömürüsü ve kadın gücünün kullanılışı işleniyor."Sahnede insanları canlı canlı yiyen diğer insanlar gibi çeşitli şiddet öğeleri olduğundan 16 yaş üstü seyirci için uygun. Normal tiyatro gibi olmadığından sıkıcı gelebilir, ben de yer yer sıkılsam da oldukça değişik olduğundan beğendim, en azından son gittiğim oyunların aksine uyumadım :)....

Böylece bu yıl sezonu(İBB şehir tiyatroları) Muhsin Ertuğrul sahnesinde açıp gene orada bitirdim, çevremdekilere de seneye bilet alırken daha seçici olmaya söz verdim :)

Hiç yorum yok: