8 Mayıs 2010 Cumartesi

An Education (2009)

Mutlu başlayıp, kabusa dönecekken gene mutlu biten sakin bir aşk filmi, bizdeki vizyon adıyla Aşk Dersi. Hikayenin olumsuz geçecek kısmının oldukça hafif geçmesi, film olması açısından bir eksiyken genelde film izleme amacı mutlu olmak olan benim için iyi bile oldu :)
Filmin konusuysa lisenin birincisi, tüm hayatı derslerden ibaret ve amacı sadece Oxford'a girmek olan ancak ailesi karşı çıksa da Fransızca şarkı ve Fransa tutkunu bir ingiliz kızın spor arabalı ve yahudi bir adama aşık olmasıyla tamamen değişen hayatını içeriyor.
Kültürlü genç kızın yanında, yan rolde, tüm hayatı süslenmek olan ve başka hiç bir şeyden anlamayan sarışının anlamsız cevapları gülümseticiydi, ama sevgilisi başrol kızımıza tutkun olduğu halde bir şey olmadı ve o kısım havada kaldı. Sonlarda kızın ailesi hemen her şeyi kabul etti, çok pasiftiler; ama en başta da her şeye karışan bir portre çiziyorlardı. Bir de sanki genç kız ve ondan yaşça büyük bir adamın aşkının anlatıldığı filmler de bu aralar sık sık festivallerde gösteriliyor....Aslında düşününce filmde havada kalan çok şey var, ama ben izlerken bunlara takılmayıp müziklere, görüntülere, kostümlere ve geçen olaylara baktım. Filmi çok sevdim, tavsiye ediyorum :)

Hiç yorum yok: