13 Şubat 2020 Perşembe

Mikrodalgada Kakaolu Islak Kek


Dün çok pratik, sadece 9 dk'da pişen bir kek yaptım, ölçüleri uydurmasyon olan bu tarifi unutmadan paylaşayım dedim. Benim bile bazen varlığını unuttuğum blog sayfama genelde Starbucks browni tarifi için gelinirken, çok daha basit gene kakaolu olunca çikolata ihtiyacını gideren bu tarif de ilgi çeker belki dedim.

Gerekli malzemeler:

Şeker, sıvı yağ, yoğurt(ya da süt), kakao, yumurta, un, kabartma tozu.

Yapılışı ve ölçüleri:

1 su bardağının 2/3 dolu olacak şekilde,
şeker, sıvı yağ ve yoğurt (çoğu sıvı kısmı) ve 4 dolu dolu tatlı kaşığı kakao koyup çırptım.

Bu karışımdan gene 1 su bardağının 2/3 dolu olacak şekilde kenara ayırdım. Bu arada toz şeker de yeterli miktarda yoktu, üstüne küp şeker ekleyip el blenderı ile parçaladım (Belki kabarmasına faydası olmuştur ). Önceden aklıma gelseydi, küp şekerleri rondodo toz şeker yapardım ama gece gece gelmedi aklıma🙈😄.

Üstüne bir yumurtayı, gene üstteki ölçü birimi (1 su bardağının 2/3 dolu olacak şekilde) un ve kabartma tozu koyup çırptım.

Karışımı yağladığım hafif unladığım borcama döküp, mikrodalga 700derece  ayarında 9 dkya koydum. Çıkarınca dilimleyip başta ayırdığım sosu üstüne döktüm.

Sonuç leziz ve çok pratik. Benim gibi üşengeç iseniz kek krizine girince mutlaka deneyin, afiyet olsun😊.

Hiç yorum yok: