16 Nisan 2009 Perşembe

Nadir ile başlayan gün

Nadir deyince sokakta insanın aklına ne gelir, tdk tanımı yani "seyrek, az bulunur". Bize nadir nerede soruldu?, uzaktan algılama sınavında, nasıl bir ders bu?, uydulardan ve radarlardan bahsedilen ve görüntüleme ile ilgili bir ders. Fazla uzatmadan bu dersin vizesinde sorulan

Nadir:.......................................

şeklindeki boşluğa nadiri tanımlamak gerektiğinde ne yazılır diye sorayım.


Ya ders kitabının bir yerinde geçtiğini görüp radarın yere dik uzaklığı denebilir, ya da seyrekten yola çıkılarak bir şeyler atılabilir.

Ben ne yaptım? Düşündüm ki bu nadir bir bölgede kullanılan radardır belki ve yazdım

North Atlantic Domestic Investigation Radar.... (gerçi bunu türkçeleştirip yazdım böyle yazsam daha renkli! olurdu)

Napalım insanın sınavda canı sıkılınca yaratıcılığı gelişebiliyor diyip 2 puan daha eksik alıp hocayı gülümsetelim kağıt okurken...

Sınavdan çıktıktan biraz fakülte kantininde takıldıktan sonra, bu hafta boyunca devam eden İTÜ Rock Fest alanındaydık gece yarısına kadar. Bu sene waffle'a alternatif bir tatlı gelmiş, çilek, muz, kivi, ananas seçiyorsun üstüne de beyaz ya da siyah ya da her ikisinden çikolatayı koyduruyorsun. Ben dün hem bunu yedim hem de waffle, neyse bir hafta bir şey yemem diyip kendimi kandırayım, yaşasın yemek yemek :D

Böyle diyorum da sayısı gittikçe artan aç insanlar aklıma geliyor üzülüyorum. Dün bankada bir adam vardı önce bankamatikte kartını almayı unuttu sonra kartını götürdüğümüzde masada cüzdanını unuttu, anlaşılan bir sürü borcu vardı para denkleştirmeye çalışıyordu. Sonra yemekhanede yer kıtlığından dağılarak oturduk ve benim masamda da tahminimce 1.sınıfta olan ve borçlarını nasıl kapayacaklarının planlarını yapan üniversiteliler vardı, her tanıdıklarından 10-20 lira alırız diye konuşuyorlardı. Halimiz zor, bakalım bu durum daha ne kadar gidecek...

Gene rock-fest' e döneyim gece 11 civarlarında rektörümüzü elinde birayla alanda yürüyerek tur atarken gördük, bu seneki rektör ilginç baya bakalım daha neler göreceğiz. Hatırlatırım geçen seneki festivallerde içki satılıyor diye bazı basın organları rektöre laf etmişlerdi alkolik yapıyor gençleri diye, bu seneki yukardan torpilli diye haber yapmazlar artık itülüler şu kadar içti bu kadar bira tüketildi diye...

Şu zor zamanlarda nadir geçen güzel günler hep sürsün....

Hiç yorum yok: