17 Nisan 2009 Cuma

Yaşlanmak&İşsizlik

Yaşlanıyoruz, hem de artık sadece bireysel de değil, ülkesel olarak yaşlanıyoruz. Bugün okula gelen Turkcell Teknoloji Genel Müdürü, şu anda genç nüfus sayesinde avantajlı olan Türkiye'nin 2030'da yaş ortalaması olarak Avrupa'nın üstüne çıkacağını söyledi. Önce hangi ülkelerin yeni teknolojiyi denemeye meraklı olduğuyla ilgili bir avrupa haritası gösterdi ve Türkiye bu haritada en ilgili ilk üç ya da dört ülkenin arasındaydı. Bunun en büyük sebebinin de genç nüfusa sahip olmamız olduğunu söyledi. Sonra da bu yıllarda genç nüfusumuzun avantajlarını değerlendirmenin gerektiğini ve gelişmenin en çok ar-ge yatırımıyla olacağını ülkelerden örneklerle açıkladı bize.

Sonra eve geldim gazetenin ilk sayfasına baktım, üç fotoğraf

Gecekondusunu yıkmasınlar diye 4 aylık bebeğinin boğazına bıçak dayayan baba

Adana'da bir hastanede sözleşmeli olarak çalışan temizlik elemanlarının işten çıkarılması nedeniyle ağlayan ve işsizler ordusuna katılan yenileri....

Çöpten marketin attığı bozuk ürünleri toplayan ve gene çöpte bulunan eskimiş ayakkabıyı inceleyen belediye üniformalı çöpçüler

İlk sayfada bunlar, sayfayı çevirirsin intiharlar cinayetler ya da cinnet geçirenler... Gerçi bugün ilk sayfa yetmiş koymamışlar ölüm haberlerini, ama eminim ki o fotoğraflardakilere sorsan ailene bakıcaz canını verir misin, ya da can alır mısın ne kadar düzgün, temiz bir insan da olsa önce düşünür acaba der... Bu hale geldik, durumlar kötü... Bilmiyorum önceden de oluyor muydu böyle durumlara düştüğümüzde ne yapıyordu halk, ben ilk kez yaşıyorum aklıma bir şey gelmiyor, çaresizlik bulutu dolaşıyor gibi geliyor...

Bu arada 6 Nisan'da Turkcell'in işe ve staja almak için yaptığı ilk eleme olan ingilizce sınavının sonuçları geldi, daha doğrusu redleri; çünkü daha kabul gören itülü görmedim ki sınavlarda da başarısız değildik, en azından bir görüşmeye çağırır diyorduk ona bile gerek görmemişler, neyse kısmet nasip :p. Bu arada HUAWEI de (sanıyorum ki) başvuran herkesi iş görüşmesine çağırmış, pazartesi bir aksilik olmazsa gideceğim ilk iş görüşmeme, bakalım pek umutlu değilim ama tecrübe edeyim iş görüşmesi neymiş diye...

Hiç yorum yok: