4 Eylül 2010 Cumartesi

Memento (2000)

Eveeet uzun zamandır izlemeyi düşündüğüm bir filmi daha izledim ve bu sefer bayıldım :) Suç-polis-kovalama tarzı filmlerde ilk sırayı hakeden, diğerlerinden kesinlikle farklı karmaşık filmi Inception, The Dark Knight, The Prestige, Batman Begins, Insomnia filmlerinin yönetmeni Christopher Nolan yönetmiş, kardeşi Jonathan'ın yazdığı kısa hikayeden uyarlamış.
Burada, karısını öldüreni bulmaya çalışan, kısa dönem hafıza kaybı hastalığı olan adamın(Guy Pearce) hikayesini sondan başa doğru izliyoruz. Adamımız karısının ölümünden sonraki hiç bir olayı ve kimseyi hatırlamadığı için, amacını unutmaması ve amacı için ilerleyebilmesi için gerekli şeyleri vücuduna dövme olarak yaptırıyor ve önemli insanların fotoğrafını çekip onların hakkında küçük notlar alıyor.
Son söz =) : Birden fazla kere izleyerek keyfi daha bir çıkacak film.

1 yorum:

Phantom of the Cinema dedi ki...

Ben bir ara bu filmle kafayı bozmuştum. sanırım 3 günde 4 defa falan izledim hatta o ara. Bir sürü de detayını yakalamıştım. Yakaladıkça da daha da sevdim filmi. Şimdi burada yazıp direk filmin heyecanını öldürmeyeyim zira büyük ihtimalle sen de birdn fazla izlersin bu filmi.