2 Eylül 2010 Perşembe

Shutter Island (2010)

İki dedektifin bir hasta-suçlunun kayboluşunu araştırmak üzere 50'li yıllarda akıl hastası suçluların tutulduğu Shutter Adası'na gelmesiyle film başlıyor. Daha önce gene filme uyarlanmış Gone Baby Gone ve Mystic River romanlarının yazarı Dennis Lehane'in aynı adlı romanından senaryolaştırılmış filmi Martin Scorsese yönetiyor. İki dedektifi Leonardo DiCaprio ile yüzü çeşitli filmlerden* aşina Mark Wahlberg canlandırıyor. DiCaprio'nun oynadığı filmlerin her yıl bu kadar konuşulması şanstan mı, yetenekten mi, menajerden mi yoksa hepsinden mi kaynaklanıyor bilemiyorum, ama %90 iyi film çıkartıyor :).
Özellikle hayali sahnelerin çekimleriyle film kendine hayran bırakıyor. Adanın- mekanların tasarımı da oldukça başarılı. Ayrıca evde gün ışığında izlememe rağmen başarılı gerilim filmi olduğu farkediliyor. Filmi izlerken acaba sonunda ne olacak diye düşünmek yerine olanların keyfini çıkarmak da alınacak zevki artıracaktır. Son söz olarak tekrar izleyip, üzerinde tartışmak da eğlenceli olabilir.

*Reservation Road, Zodiac

1 yorum:

Phantom of the Cinema dedi ki...

Ben hiç beğenmedim bu filmi. Aslında Scorcesse Dennis Lehane romanını sinemaya aktaracak diye ilk duyduğumda heyecanlanmıştım. Abimle gittik izledik. Filmin başta o izleyiciyi bir şeye yönlendirmeye kalkarkenki arkdan gelen Zınnnn sesine uyuz oldum açıkçası. Hani siz böyle düşünün der gibi bir durum ortaya çıktığında direk vermişler alttan efekti " zınnnnnn"

Senaryo güzeldi gerçi, oyunculuk zaten güzel. Ama o ufak detaylara takıldım ben.