30 Kasım 2008 Pazar

Son Sınıfta Olmak

Lisede son sınıftayken çoğumuzda tek dert vardı, ÖSS'de başarılı olabilecek miyim? Bu tek dert için de dersaneye gidip, test çözüp, deneme sınavlarına girmek yeterliydi. Yani hedef için yapılması gerekenler çok yönlü bir araştırma gerektirmiyordu. Sadece sınavdan çıkıp üzerimizdeki stres atıldıktan sonra bölüm, şehir, üniversite araştırmasına girilerek gidilmek istenen yer ya da yerlere karar verip bunları bir sıraya koymak yeterliydi...

Ya üniversitede lisans ya da yüksek lisans son sınıfta olanlar?!? Zaten çoğu lisans mezunu kararsızlıktan ve zaman kaybı olmasın diye hemen en kolay kabul alabileceği -itüde bizim bölümlerde olanlar direk kendi alanımızda ve okulumuzda- bir yüksek lisansa kaydoluyor. Önceden araştırmış ve kafasında bir fikri olanlar da var, nasıl böyle olunur bir fikrim yok ama tahminimce bu kişiler lise sonda da üniversite ve meslek tercihi yaparken bir fikri olanlardan oluşuyor. Hedef olarak en azından avrupa-amerika diye bölge belirleyip bunlar için gerekli sınavlara en geç eylül-ekim gibi kendilerini hazır hale getiriyorlar.

Ya benim gibi hedefi belirsizlikte olanlar? Ben ilköğretim son sınıfta gideceğim lise için hazırlanırken, hiç bir fikrim yoktu ki hatırlıyorum daha 7. sınıftayken insanlar kendilerine bazı yüksek puanlı fen liselerini hedef koymuş ve o zamandan çalışmaya ve hayal kurmaya başlamışlardı. Bense 8. sınıf başında tercih formlarını doldurulurken Samsun'daki liseleri puan sırasına göre yazıp gönderdim, aylar sonra sınava girdim ve ilk sıradaki Samsun Fen Lisesi'ni kazanıp okula başladım.
İyi mi oldu kötü mü bilmiyorum, ama en azından kalabalık olmayan bir okulda okumak belki de çevremin olmadığı bir şehirde derslerimde başarılı olmamı sağladı.

Sonra kazandık itü'yü... Ve geldik son sınıfa... Okulda bir şey öğrenmedim bari dedim adam gibi bir bitirme projem olsun. Ben bu doğrultuda en doğru hocayı seçtiğime inanıyorum. Dönem başlarken dört kişi birlikte yayın olacak derecede bir proje çıkarıp, hatta mayıs ayı gibi sunmak hedefi ile başladık. Fakat yaklaşık bir aydır 4lü olarak bir araya bir ya da iki kez ya geldik ya gelmedik, ben her seferinde gittim, bazen tek başıma da gittim. Ama tek başına bir şey olmuyor ya da ben alışık değilim bilmiyorum, hata nerede. Ya ben buna alışıcam ya insanlar vakit ayırmaya başlayacak ya da bitirme de okul gibi boş olacak ve ben başka alana kayacağım....

derim ve iç sıkıntımı buraya dökerim... kimseye bağırıp çağırmadan

işte son sınıf duyguları böyle şeyler bende

Hiç yorum yok: