11 Aralık 2008 Perşembe

dün (Bayram 3)

Bayramda GoldMax'in açık olması sayesinde, normalde görüntüsünü ya da sesini yeterli kalitede bulamadığım eski filmleri izleme imkanı buldum. Bu sabah "The Gods Must Be Crazy" adlı 1980 yapım bir komedi filmini izledim. Film güney afrika'da Botswana'da çekilmiş. Konusu ise, buldukları Coca-Cola şişesinin Tanrılar tarafından yollanmış kötü bir şey olduğunu düşünen yerlilerin mutsuzluklarını sona erdirmek isteyen bir Afrika yerlisinin, çocuklarını kurtarmak için şişeyi alıp dünyanın sonuna atmak için çıktığı yolculukta başından geçen komik olayları anlatıyor.

Akşam ise Diane Keaton'ın başrolünde oynadığı "Surrender Dorothy" adlı 2006 yapımı, türünün dram olarak belirtildiği ama bence içinde komedi unsurlarını barındıran, en azından filmi izlerken insana mutsuzluk vermek yerine, hafif de olsa insanı sık sık gülümseten bir filmdi.

Günü "The Machinist" adlı film ile sonlandırdım :) Annemi ikna edebilseydim testere 4'ü izleyecektik, ama makinistten de memnun kaldık. Filmin konusu başta çok ilgimi çekmese de görüntüleri ve filmin başrol oyuncusu Christian Bale'in oyunculuğu sayesinde filmi beğendim. Filmdeki adam(Christian Bale) bir senedir doğrudürüst uyumamış, filmin sonlarına doğru gözü kapanıyordu; benim de uykum gelmişti ama uykuya direnerek filmin sonunu getirdim, daha ilginç bir son olabilirdi, ama film etkileyiciydi. Eminim ki sinemada daha etkileyici olacaktır, bu arada imdb notu da 7.8'miş.

Hiç yorum yok: