16 Ekim 2010 Cumartesi

Inhale (2010)

Bölge savcısı bir baba (Dermot Mulroney), güzel bir eş (Diane Kruger) ve zayıf, küçük bir kız çocuğu (Mia Stallard) ile harika bir evde, görüldüğü kadarıyla çok mutlu bir hayat sürmektedir. Ancak küçük kız akciğer hastasıdır ve nakil beklemektedir. İşte bu sebeple ve normal prosedürlere göre ciğer sırası gelene kadar kızın yaşıyor olmasının pek mümkün olmadığı görülünce, hayatı adaleti sağlamak olan baba, Meksika'nın Tijuana kentine organ bulmaya gider, ancak burada organ nakilleri yasadışı olarak yapılmaktadır. Bu yasadışılığın aleni olduğu kentte hem kendini kurtarmak hem de kızına ciğer bulmak için uluslararası organ mafyasıyla karşı karşıya gelir.
Bu film, bir yerlerde okuduğum yorumlar sonucu en çok izlemek istediğim filmdi ve benim için festivalin son filmiydi, çok korktum if'teki gibi bir şey olacak ve ben filmi göremeyeceğim diye, ama korktuğum başıma gelmedi trafiğe ve ekstradan başka trafiklere rağmen filme yetiştim ve izledim :) Günümüz deyişiyle olanlar karşısında "kal getiren" oldukça etkileyici, düşündürücü, önemli bir film Nefes Nefese.
Yönetmen Baltasar Kormákur'un başka filmleri: Brúðguminn (2008), Jar City (2006), A Little Trip to Heaven (2005), The Sea (2002), 101 Reykjavík (2000).

Hiç yorum yok: