18 Ağustos 2009 Salı

Şair

Michael Connelly'nin 1996'da yazdığı polisiye romanı yeni bitirdim. Romanın kurgusu, anlatımı, inandırıcılığı harikaydı, acaba filmini çektiler mi çektilerse nasıl olmuştur merak etmedim değil :). Başta bana asıl ilginç gelense kitaptaki katilin cesetle beraber Edgar Allen Poe'dan dizeler bırakmasıydı...
Edgar Allen Poe'yu ilk kez nisan-mayıs ayları civarında okuduğum Poe Gölgesi adlı romanda tanımıştım, okurken zaman zaman sıkılsam da o kitap sayesinde meşhur şairi tanıma fırsatı buldum...

Şair'i okurken de okuduğum güne(14 ağustos) çok uyan dizeler vardı Annie'ye (For Annie) şiirinden:

Tanrıya şükür! O bunalım anı,
Tehlike, geçti
Ve sürüncemedeki hastalık
Bitti artık

Umarım nice 6 aylar daha bu düşüncemiz kaybolmaz....

Romanda geçen başka şiirler: Hayal Ülkesi, Göl

not: unutmadan yazayım geçen ay okuduklarım Nazım Hikmet'in (gizli bir otobiyografi özelliğindeki romanı) "Yaşamak Güzel Şey Be Kardeşim"i ile Elif Şafak'ın popüler"Aşk"ı....
Son söz: Okuduğum üç romanı da çok beğendim :)

Hiç yorum yok: