17 Ocak 2010 Pazar

Jeux D'enfants(2003)

Bu normal bir film değil, baştan sona bir oyun... Filme konan türkçe ad ise çok isabetli: Cesaretin var mı aşka? Arkadaş mı aşık mı olmaya karar verme oyunu bu aslında. 2003 filmi ve ben epeyce geç kalmışım bunu izlemek için. Güzel vakit geçirmek istendiği vakit izlenmeyi şiddetle gerektiriyor...
İki çocuk: erkek olanın(Julien) annesi ölümcül hasta ve babasıyla arası hiç iyi değil, kız(Sophie) ise Polonyalı olduğu için arkadaşları tarafından alay edilip dışlanıyor, ailesi ise kızlarıyla pek bir ilgisiz. İki yalnız çocuk birlikte bir oyuna başlıyorlar ve film bundan ibaret.
İzlemeden önce romantik komedi tarzında olduğunu düşünmüştüm, filmde romantiklik var sayılabilir ama komedisi olsa olsa karamizah ve bu karamizah romantikliği de kararomantik yapıyor... Başrol kadın oyuncusu Public Enemies, A Good Year ve Taxi serisi filmlerinde izlediğim Marion Cotillard bu filmde iyice akılda kalıcı hale geliyor. Erkek oyuncu ise ülkesel çapta kalmış, oynadığı filmlerin çoğu fransız yapımı. Çocuk oyuncular Thibault Verhaeghe ile Joséphine Lebas-Joly ise çok sevimliler, yılllar sonra özellikle Verhaeghe'yi merak ediyorum, Aşk-ı Memnu'daki Bülent(Batuhan Karacakaya) kadar sevimli bir çocuk :)
Ayrıca filmin son kısımları bende bu filmi izledim ya da kitabını okudum ya da önceden çekilmişini izledim hissi yarattı, neden bilmem...
Çocuk hallerinin Adem ve Havva'yı canlandırdıkları ilginç sahne dahil pek çok sahne filmi tekrar izlemeye değer.....

Son olarak spoiler tadında: Var mısın yok musun? Varım :)

Hiç yorum yok: