20 Mart 2010 Cumartesi

Yüreğine Sor(2010)

Büyük ve üstün güzellikteki Tuba Büyüküstün'ün başrolünde oynadığı filmi normalde tv'de bile izlemeyi düşünmüyordum; ama denk geldi Karadeniz filmi olması sebebiyle üç kuzen gittik izledik. Bu üstteki fotoğraftaki elbisesi de favorim oldu, hatta olsa da giysem dedim :). Öyle normal bir film, eksiklikler(sırıtan durumlar) var ama belki de beklentisiz gittiğimden izlediğime pişman olmadım...

Osmanlı'nın son dönemleri... Ülkelerarası siyasi durumlar sebebiyle Doğu Karadeniz'de yaşayan Türkler ile Rumların müslüman-ortodoks din sorunları yaşaması ve Müslüman bir Türk kızı ile Ortodoksluğunu gizleyen bir Rum gencinin aşkını konu ediniyor. Başlardaki, hoca(yanılmıyorsam Mahmut Gökgöz)nın gözlerini kocaman açarak konuştuğu ufak sahnesinde imam çok sevimli geldi. Sonra çeşitli gelenek görenek gördüm, ki belli onlar da daha ayrıntılı ve ilgi çekici anlatılabilirdi. Karadeniz'den doğa manzaraları vardı ki bence oldukça zayıftı. Hele şu yabancıların kendi ülkelerini-şehirlerini nasıl da mükemmel gösterip özendirdikleri filmleri düşününce nerdesiniz Türk yönetmenler diyorum. Bir de bu filmin yönetmeni Karadenizliymiş, filmdeki başarısız yanma efektini düşününce belli ki çok paraları yoktu ondan güzel olmadı diyorum ama biraz sponsor bulup daha başarılı görüntüleri olan bir film yapamazmıymış(gerçi tek eksik görüntü değildi, neyse).

Son olarak anladım ki sıcak insanını, zengin kültürünü ve mükemmel yeşilini bir arada görebileceğim bir Karadeniz filmini izlemeyi çok istiyorum, varsa tavsiyelerinizi beklerim :)

Hiç yorum yok: