8 Mart 2010 Pazartesi

Mamma Mia! (2008)


Filmi izlemeye başlarken ilk düşündüğüm bu ne güzel mavi tonları oldu ve tabii ki cam gibi deniz ve çeşitli Ege ağaçları :) Niye Yunanlılar'ın kendi Ege'sini pazarladığı gibi, bizim Ege'mizin de reklamı yapılamıyor hem bizde fazlası var diye düşünmeden edemedim gene...

Neyse filme dönersem, Broadway müzikalinden uyarlanmış, konusu tamamen geyik ama özellikle böylesine yağmurlu ve soğuk havada tam izlemelik, enerji doldurmalık, ABBA şarkılarıyla dolu bir müzikal film. Film çekilirken 59 yaşında olan Meryl Streep nasıl en fazla 35 gösteriyor ve ne acaip sevimli rol yapıyor, kadın her filminde döktürüyor (2) Oscar'lı oyuncu dedikleri böyle bir şey olmalı (ki bence Julie & Julia'daki performansıyla 3.yü haketmiş, ama olmadı sağlıklı olsun başka filmle alsın :p); Pierce Brosnan'ınsa mavi gözleri filmin tamamıyla uyumlu diye düşünmeden edemedim :)

Müzikal filmler genelde yorucu oluyor, ama eğer sürekli şarkılı danslı olmasına hazırlıklı olunursa bu sinemada da çok yormaz diye tahmin ediyorum, bir de yazılarla beraber müzikal devam ettiğinden bir kez daha sevdim filmi :) Eve gittiğimde birde büyük ekranda izlemeyi düşünüyorum...

Bu da ABBA'nın "money money money" şarkısı :)

3 yorum:

cagdas dedi ki...

Birincisi, bizim egemiz ile onların egesi arasında ciddi farklar var.

İkincisi, evet yoruyor, olsun.

Tavsiye ettim, çok güzel film. Büyük ekranda da.

EzgiDi dedi ki...

Ege'de uzun vakit geçirmedim öyle diyorsan öyledir :) Bizimkinde daha çok koy vs var diye fazlası var dedim ama bozmak gibi bir merakımız da var tabi :(

cagdas dedi ki...

hehah. Yunanistan koydan oluşuyor diyeceğim şimdi olmayacak, her horoz kendi çöplüğünde değil mi...

Yunana ayrı bir sempati var bende n'aparsın...

http://www.santorini-island.com/Oia.html