22 Ocak 2009 Perşembe

Diş Sorunu 3

Evet temmuz sonunda başıma gelen olay sonucu dişlerim için günümüzün radikal çözümü olarak diş implantı yapılmasına karar verilmişti (bir gün tarihleri ve olayları doğru hatırlarsam Diş Sorunu 2'yi yazıp anlatabilirim).

Neyse 16'sı cuma günü antibiyotik alımına başladık, 18'i pazar günü saat 15:00'da sözleştiğimiz gibi diş hekimi koltuğuna oturdum. Önce 2-3 tane iğneyle tüm üst damağım gözüme kadar uyuştu, iğnelere alıştım artık pek bir acı hissetmedim. Lokal anestezinin bana yan etkisi kalp atışım hızlandı ve birazcık(hayatımda ilk kez) burnum kanadı.

İşleme başlandı ve sağ implant hiç bir şey hissetmeden takıldı. Diğeri konumu gereği biraz riskliydi, damağıma giden sinirlerle diğer dişimin kökü arasında çok az bir mesafe varmış ama o da hiç bir sinire değmeden yerleştirildi. Bunun işlemi biraz sızılı oldu, tabi korku da had safadaydı. Ancak benim için özel:p Ankara'dan gelen diş hekiminin kendinen güvenen hali koltukta beni birazda olsa rahatlattı. İmplantların sorunsuz yerleştiği çekilen röntgenle (eskiden başıma gelen olay çekilen 4-5 röntgenin birinde oldu cihaz burnuma düştü) görüldü, artık işin kolay kısmı dikiş kalmıştı. Bu arada benim sabrım tükenmiş 1 saati aşkın ağzım açık içinde tükürük emen o nefret ettiğim hortumla durmaktaydım. O hortumun da en çok kullanılanılanı ameliyat esnasında intihar etmiş ve daha farklı bir tipine geçilmişti ki bundan daha çok nefret etmiştim.

Neyse dikişler atıldı, kaç tane sayamadım(sanırım saysam daha çabuk atlatırdım bu zamanı) ama sabrım tükendiğinden ve artık uyuşuklar çözülmeye başladığından (ya da bana öyle geliyordu) zor dayandım. Ameliyat bitiş saati 16:30... Bana yüzümün şişeceğini, hatta belki göz altlarımın moraracağını söylediler, neyse ki dudakta hafif bir şişlikle kaldı.

Buz dolu torbaları yüzüme aralıksız 3-4 saat tuttum, sonra 1 saat uyuyup 5-6 saat daha buz uygulaması yaptım ve ekstra bir şişlik olmadı. Beslenmem ilk gün(pzt) sadece blenderdan geçmiş çorba ve süt bardaktan pipetle, salı akşam yumuşak zeytinyağlı yiyeceklerden küçük çatalla. Bugün (çarşamba) ise küçük çatalla yenebilecek yemeklerden yiyebildim.

Ameliyat pazar günü oldu ve 3 gün boyunca 1 saat oturma 1 saat uykuya benzer bir yaşam sürdüm, sanırım anestezi-yorgunluk etkisiyle, buna ilave bence psikolojik etki de var, ne de olsa okul bitti tatildeyim uykum da kolay geliyor niye uyumayayım şeklinde...

Pazartesi sabah yaradaki kan pıhtıları beni epey korkuttu salı akşamdan itibaren de dikişlerden sıkıntım var. Genede çok şükür şimdilik bir sıkıntım yok, ama hala epey risk var ve bunlar aklıma gelince biraz korku oluyor...

not: bir implant ameliyatı videosu buldum çok uzun atlama yapılmıyor ama gerçek
http://download.nobelbiocare.com/webcontent/media/session_2.wmv

Hiç yorum yok: