19 Şubat 2009 Perşembe

if istanbul

Bilet bulmak zor olduğundan her seferinde niyetlensem de bir film festivaline gidemememiştim. Ozan biletsiz olarak kısa filmlerin gösterildiğini söyledi, konuyla fln azıcık geyik yaptık ama gittik, bence iyiki de gittik hem bu sayede bir film festivaline de gitmiş oldum. Taksim AFM'de salon 1 tıklım tıkıştı, merdivenlere oturanlar ayakta izleyenler... Ozan'ın kuzeninin yönetmenlerden biri olduğu film bitince sanırım diğerleri de sıkılmış ki hadi diye kalktık ve çıktık. Aslında ben filmlerden keyif aldım kalabilirmişim, ama olsun artık bir dahaki sefere diyelim... Girdiğimiz seans, Mahrem Muhabbetler: Türkiye'den Kısalar başlığındaydı, 7 kısa filmden oluşuyordu... İzlediğim ilk 5i ise:

İrmik Helvası: Türkiyeli ermeni bir kadın bir yandan irmik helvası kavururken diğer taraftan helvayı neden kavurduklarını anlatıyor. Ancak sonlara doğru da ermenilerin çektiği sıkıntılardan bahsediyor biraz da gizliden... Başroldeki kadını çok iyi seçmişler, konuşması duraklaması her şey çok doğal ve çok güzeldi, o nedenle beğendim
Var: Film var mı yok mu bilmiyorum zaten 2 dk fln sürdü o sırada da beyoğlu çikolatası yemekle meşguldük :)
Arkasındaki Hayal : Tamamen yönetmen(Can Eskinazi) harikası bir kısaydı, konu saçma ve gereksizdi ama anlatış şeklini sevdim.
İki Adam / Üç Konu : Konusu iki adam ve merak ettikleri olan film, salonu kahkahaya boğdu, çok eğlendim
Beyaz Atlı Prens Boşuna Gelme : Lezbiyenlik üzerine eski türk filmleri ve çeşitli röportajlardan oluşan bir belgesel, konudan mı belgesel olduğundan mıdır bilmem sıkıldım

Hiç yorum yok: