24 Mart 2009 Salı

Bağımlılık

Bahsedeceğim bağımlılık öyle alkol, sigara, uyuşturucu gibi direkt insan vücuduna olumsuz etki yapan bir bağımlılık değil. İnternet bağımlılığını anlatacağım kendimce, tabi internet-bilgisayar bağımlılığından ölen var mı bilmiyorum ama ağır zarar görmüş pek çok insan vardır (aklıma Ben_X filmi geldi şimdi).

Bendeki internet bağımlılığı ne boyutta diye düşündüğümde internetle ilk tanıştığım 1998-1999 seneleri aklıma geliyor, ilk başlarda disney.com'daki oyunlar ile icq-mirc ikilisinde "chat" yapmak için interneti kullanıyordum. Sonradan biraz bilgim olsun ki bilgisayarımdaki bilgilere ulaşmasınlar diye amacım "hacker" olmaktı; ancak eskiden fazla türkçe site olmaması ve benim ingilizce kaynaktan anlayacak düzeyde olmamam nedeniyle bu "hacker"lık macerasına illegal cd'ciden aldığım (yanlış hatırlamıyorsam) "Hacker'lık El Kitabı" cdsinden bakıyordum, sonra baktım ki sırf bu işle uğraşan insanlar var dedim benim işim gücüm bunlar olamaz, bıraktım :D

2004 sonlarına kadar icq'yu hep kullandım hatta numaram da hala ezberimdedir duruyo mu bilmem ama 73069395... 2005te yurtta kalmaya başladıktan sonra bağımlılığım windows messenger olarak değişti, sonradan forumlarda takılmaya başladım, önce teknikforum sonra itükampüs.... Bu aralarda belki başka bağımlı olduklarım da vardır ama aklıma gelmiyorlar. 2007'de ise facebook yeni ilgi alanımdı. Şu aralar da değişik bloglara bakınıyorum, ama sanki bundan çabuk sıkılacağım gibi duruyor, göreceğiz bir sonraki internet bağımlılığım ne olacak?...

Hiç yorum yok: