23 Mart 2009 Pazartesi

Çanakkale'de Pazar

Şimdilik sadece paylaşım için rektörümüz Prof.Dr.Muhammet ŞAHİN ile olan fotoğraflarımızı ekledim, ileride belki bir şeyler yazarım...



düzenleme...


Cumartesiyi pazara bağlayan gece 00:20 sularında maslak kampüsünden ayrıldık...
Bir denizcilik fakültesi kadar (yol boyu göbek attılar diye tahmin ediyoruz bir ara bizi sollarken gördük) eğlenceli geçmese de biz de kendi aramızda eğlendik, molaya kadar uyumadık. 550 itülü tüm gezi boyunca sadece bu mola yerinde bir aradaydı, ama orda da fotoğraf çekmek akla gelmedi sanırım. Moladan sonra ben diyeyim bir saat siz deyin bir buçuk saat uyuduk, sonra saat 5buçuğa doğru yağan dolu ile uyandık Gelibolu'ya varmışız. Otobüsten indiğimizde yanımızda deniz güneşin doğma saatleri olduğundan aydınlanan gökyüzü, neyse uzatmayayaım fotoğrafı koyayım.

Gezi boyunca Gelibolu yarımadasını gezdik, Eceabat'tan başlayarak. Eceabattaki tek katlı evlere bayıldım, ama arabada olduğumuzdan fotorafını çekemedim. Rehberimiz çok iyiydi,yani en azından gittiğim geziler içinde bir şeyler bilerek anlatan tek rehberdi, herkes memnun kaldı diye düşünüyorum, sadece belki biraz fazla tarafsızdı şehitler abidesi dışında duygulandırıcı konuşma yapmadı. Ama zaten o bölgeye gidip ağaçsız ya da tek tük ağaç kalmış toprakları, savaşın geçtiği yerleri ve 15 ile 25 yaşları arasında şehit olan askerlerimizi düşününce konuşmaya gerek kalmıyor.

Kısacası 4 yıl önce gittiğim ile bu seneki çok farklıydı, o zaman ne Eceabat ne Kanlısırt ne Conkbayırı görmüştük, sadece Şehitlik Abidesi'ne yürüyerek çıktığımız için savaşılan alanlarda yürümüş olmuştuk. Gerçi o zaman fazladan Çanakkale'ye gitmiş oradaki törenlere katılmış yaşlı başlı amca ve teyzeleri görmüştük, bir de Abide çevresi çok kalabalıktı her yaştan insanı orada da görmek mümkündü.

İyiki gitmişim diyorum hava kötü diye vazgeçeyazmalarıma rağmen ve zaman zaman gidip görmek gerek bu toprakların değerini daha iyi anlayabilmek adına.

Hiç yorum yok: