2 Mart 2009 Pazartesi

Pudingli Kek

Bugün anneanneme gelecek misafirler için az önce fırına attığım keki dayanamadım buraya yazayım dedim, çünkü ilk kez bir kek kokusuyla daha fırına atmadan bende yeme isteği uyandırdı. Bakalım çıkınca da güzel olacak mı, güzelse bir foto koyarım artık...

Malzemeler klasik;
  • 3 yumurta (birini jumbo boy koydum)

  • 1 su bardağı şeker
---bu ikisi çırpılır
  • Yarım su bardağı sıvı yağ

  • Yarım su bardağını dolduracak şekilde yarım portakalın suyu ve biraz süt

  • 1 portakalın rendelenmiş kabuğu
--- bunlar da ilk karışımla karıştırılır(evde damla çikolata olsa onu da ekleyecektim)
  • 2 su bardağı dolduracak şekilde 1 paket çikolatalı puding ve un eleğe konur üzerine de kabartma tozu eklenir.

---Isıtılmış fırına (200 derece civarı) yağlanmış tepsiye konmuş kekimiz atılır (Bu arada kek şimdiden kabarmış, heyecanla bekliyoruz).

*** Un karışımını elerken pudingin kakaosu unla indi, ama içindeki şeker ve çikolata parçaları üstte kaldı(şekerin kalması komik oldu biraz) neyse elenmeden direk geçti bunlar kaba :)
***portakal-çikolatalı puding ikisi yerine limon-çilekli puding ikilisini de yakın zamanda deneyeceğim, ancak bu sefer limon suyu konmamalı şayet ekşi tatlı bir şeyler olur...

Şimdi siteleri karıştırıken çikolatalı fransız keki buldum süper görünüyor, çikolata krizlerine girildiğinde denenmesi gerek.. Zaten için çikolata konan tüm pastalar harika oluyor bunu da bir gün denemeli :)

İncelenmesi gereken diğer pastalar ise Çikolatalı & kabaklı pasta ve Tarçınlı mayalı kek... Ben bunları iyisi mi eve gidince anneme yaptırayım :)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Aslında kekin hamurunu çırparken white stripes dinlenebilir. Etkili olur:)